Selecteer een pagina
Nieuwe manager Vastgoed OFW benoemd om toekomstige uitdagingen aan te gaan

1 november 2023

Nieuwe manager Vastgoed OFW benoemd om toekomstige uitdagingen aan te gaan

PERSBERICHT | Oost Flevoland Woondiensten (OFW) kondigt met genoegen de benoeming aan van haar nieuwe manager vastgoed. Renée Haze, op dit moment projectontwikkelaar bij OFW, gaat vanaf 1 januari 2024 leidinggeven aan de afdeling Vastgoed. Deze verandering gaat hand in hand met een vernieuwde organisatiestructuur, die ontworpen is om OFW voor te bereiden op de uitdagingen van de toekomst.

Belangrijke aanvulling op het team
OFW is verheugd om Renée als nieuwe manager Vastgoed te verwelkomen. Renée heeft haar ‘strepen’ bij OFW de afgelopen jaren reeds verdiend als projectontwikkelaar. Daarvoor was zij onder meer werkzaam als strategisch adviseur Vastgoed en huisvesting bij ouderenzorgorganisatie Coloriet, waardoor zij veel kennis en ervaring meebrengt op het snijvlak van wonen en zorg. Renée is thuis bij OFW en in Dronten. Als inwoner van de gemeente is ze vastbesloten om samen met haar team Vastgoed bij te dragen aan de verdere ontwikkeling en bloei van Dronten. “Ik vind het een mooie uitdaging om samen met het team te werken aan de opgaven waar wij voor staan, zoals het realiseren van nieuwe woningen en het goed onderhouden en energiezuiniger maken van woningen. Zo bouwen wij letterlijk en figuurlijk aan fijne buurten in de gemeente Dronten”, aldus Renée.

Duidelijke scheiding mensen, stenen en middelen
Met de benoeming van Renée is OFW een belangrijke stap dichter bij de voltooiing van haar nieuwe organisatiestructuur, die vanaf 1 november 2023 ingaat. In deze organisatiestructuur brengt OFW een duidelijkere scheiding aan tussen de klantteams, de afdeling Vastgoed en de ondersteunende afdelingen Bedrijfsvoering en Staf. De afdeling Klant werken dagelijks aan processen met en voor huurders en woningzoekenden. De afdeling Vastgoed richt zich voornamelijk op een toekomstgerichte en projectmatige benadering van de woningvoorraad, zowel in termen van kwantiteit als kwaliteit. Om deze beter te laten aansluiten op de behoeften van huurders en woningzoekenden in Dronten. Per 1 november valt het teams Serviceonderhoud niet meer onder de afdeling Vastgoed, maar onder de nieuwe en grotere afdeling Klant van OFW.

“Met de nieuwe organisatiestructuur bereiden we ons voor op een periode van groei en verbeteringen. Denk hierbij aan de toename van nieuwbouwprojecten, een verbeteropgave van ruim 400 woningen en een actievere rol in de wijken en buurten”, aldus Noek Pouw, directeur bestuurder OFW.

“Nog meer focus op onze klant”
Het belangrijkste onderdeel van OFW binnen de nieuwe organisatie is de afdeling Klant. Noek Pouw: “Hierin gaan onze drie nieuwe klantteams -Verhuur en onderhoud, Wijken en buurten en Klantadvies– nog nauwer samenwerken om onze huurders en woningzoekenden een fijn thuis te bieden. Ook hebben we het aantal medewerkers binnen deze afdeling uitgebreid, onder andere op Wijkbeheer en wordt de algemene functie van Woonconsulent gesplitst in Wijk- en Verhuurconsulenten.” De drie klantteams krijgen elk een eigen coördinator met Nathalie Crone als manager Klant (nu manager Wonen). De huidige coördinator Serviceonderhoud, Sylvia Veenstra, wordt coördinator van het nieuwe team Verhuur en onderhoud en Corelien van der Klis (nu Campusconsulent bij OFW), wordt coördinator Klantadvies. De coördinatoren voor het team Wijken en buurten hoopt OFW op korte termijn aan te kunnen stellen.

Foto: © OFW

Event Warmte & Energie 2024

Deel dit bericht!

Tip de redactie!
Scan de code